W stacjach obsługi Premio Auto ABC mechanicy korzystając z najnowszej generacji urządzeń mogą dokonać kompleksowego przeglądu klimatyzacji w Twoim samochodzie. Oferujemy profesjonalny serwis również w układach klimatyzacji pracujących z wykorzystaniem nowego czynnika R-1234yf. Każdego roku blisko 1000 klientów powierza nam wykonanie pakietu serwisowego klimatyzacji. Potwierdza to doskonałe teoretyczne i praktyczne przygotowanie naszych mechaników. Zbyt mała ilość czynnika chłodzącego lub brak oleju w układzie może być przyczyną kosztownych awarii, dlatego wykonanie corocznego przeglądu klimatyzacji gwarantuje jej długoletnią i bezawaryjną pracę.
Pakiet serwisowy klimatyzacji obejmuje następujące czynności:
- kontrola temperatury chłodzenia przed przeglądem
- wizualna kontrola przewodów
- sprawdzenie zużycia paska klinowego
- podciśnieniowe sprawdzenie szczelności klimatyzacji
- osuszenie układu
- wprowadzenie czynnika UV umożliwiającego lokalizację nieszczelności
- wymiana oleju w układzie klimatyzacji
- wymiana czynnika chłodzącego R-134a/R-1234yf (cena pakietu nie zawiera czynnika chłodniczego)
- kontrola lub wymiana filtra przeciwpyłowego (koszt filtra nie jest zawarty w cenie pakietu)
- odgrzybianie metodą ozonowania
- końcowy pomiar ciśnień
- kontrola temperatury chłodzenia po przeglądzie
Po przeglądzie otrzymają Państwo raport z wykonanego przeglądu wraz z wydrukiem z urządzenia serwisowego.
Koszt usługi możesz sprawdzić w naszym cenniku.
https://autoabc.pl/pl/klimatyzacja-samochodowa-nape%C5%82nianie-serwis-nabijanie-klimatyzacji-szczecin-autoabc#sigProId79e57df08f
Jeśli chcesz umówić się w dogodnym terminie na wymianę zadzwoń do nas lub wyślij formularz rezerwacyjny.
Porady mechanika
Dlaczego nasza klimatyzacja nie działa, lub działa nieprawidłowo? Kiedy należy dokonywać jej przeglądów?
Sprawność klimatyzacji uzależniona jest przede wszystkim od ilości czynnika chłodniczego, którym napełniony jest układ. Układ klimatyzacji nie będzie prawidłowo działać w sytuacji kiedy czynnika jest za mało lub za dużo. Zbyt duża ilość czynnika chłodniczego grozi uszkodzeniem sprężarki. Specyfika gazu jest taka, że nawet pomimo zupełnej szczelności układu w ciągu roku ubywa około 10 do 15 proc. czynnika, co powoduje obniżenie sprawności klimatyzacji (sprężarka musi pracować zdecydowanie dłużej, aby osiągnąć odpowiedni efekt). Zbyt mała ilość czynnika powoduje, więc, że nawet mimo praktycznie ciągłej pracy sprężarki nie uda się osiągnąć odpowiednio niskiej temperatury, a ciągłe większe obciążenie silnika spowoduje wzrost zużycia paliwa.
Dlatego też klimatyzacja wymaga systematycznego serwisowania, najlepiej wykonywanego raz w roku, najrzadziej co dwa lata.
Do serwisowania klimatyzacji potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Rutynowy przegląd polega na podłączeniu układu do specjalnego urządzenia, które odsysa stary czynnik, następnie sprawdza szczelność i jeśli test przebiegnie pozytywnie napełnia układ świeżym czynnikiem i olejem. Cała operacja trwa około 1 godziny.
W prawidłowo działającej klimatyzacji temperatura powietrza wydobywającego się z nawiewów powinna wynosić od 5 do 8 st. C. Pomiar należy wykonywać po kilku lub nawet kilkunastu minutach od włączenia, aby kanały wentylacyjne były odpowiednio schłodzone.
Bardzo ważną funkcję w układzie A/C pełni osuszacz, którego zadaniem jest pochłanianie wilgoci z układu. Powinno się go wymieniać po każdym rozszczelnieniu lub usterce sprężarki, a w prawidłowo działającym układzie co dwa, trzy lata. Warto także regularnie wymienić filtr pyłkowy, który ma duży wpływ na wentylację kabiny.
Kontroli klimatyzacji należy także dokonywać każdorazowo przed zakupem używanego auta.